torsdag 25 augusti 2011

Sanering

Ohh, nej, mitt iphonebloggande går sådär ser jag. Bilderna blir inte alls som jag tänkt mig. Ska styra upp det där någon dag. Det lovar jag. :)

Livet springer på i sitt hektiska tempo. Som vanligt. In, ut, in, ut, godnatt, slut. Dag ut och in. Tragiskt det där lät. Sanningen är den att man inte hinner med hälften av det man vill och har tänkt. Sedan blir det liksom ALDRIG som har tänkt sig heller. Igår kväll upptäckte jag några märkliga kryp i Tildes hår. Jag tittade runt lite mer och det kryllade av små små kryp. Nej, usch jag fick panik inombords men försökte hålla mig lugn. In i duschen. Gnugga massa med silverschampo (i brist på annat, ja det luktar ju starkt och verkar innehålla mycket kemikalier) och kamma! I två timmar eller nåt var vi där inne. Nästan hela silverschampoflaskan gick åt. Ut ur duschen, på med badmössa på tösen som grät och grät. Grät hysteriskt till sömns. Gumman då.  I natt sov jag inte värst mycket. Det kröp minsann i hela kroppen, drömde mardrömmar om löss och hade ångest över jobbet som man inte kan vara hemma från såhär i inskolningstider. Och sist men inte minst. Skulle Tilde missa sin efterlängtade ridlektion?

Nu såhär ett dygn senare när jag ser tillbaka på gårdagen så förstår jag inte riktigt min hets. Men jag var helt oerfaren på området och befarade lusinvasion i hela hemmet. Nu överlever tydligen lössen inte utanför huvudet, men det visste jag inte då. Inte heller att en timme med luslösning och några timmars kamning på det så är lössen väck. Men men... Nu är hemmet är kliniskt rent, rena lakan överallt, allt vädrat, skurat och tvättat. Ridlektionen hann vi med och jobba hann jag också göra en stund.



Nu längtar vi efter helg! Godnatt kära vänner!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar