söndag 28 augusti 2011

Med mina åtta kuddar...

Här ligger jag nu i sängen och myser med mina ÅTTA kuddar! Åtta kuddar i brist på annat!

I morgon ska jag för fanken pallra mig upp tidigt i ottan och ta en promenad. Jag ska. Jag bör. Jag måste! Men varje morgon är jag drottning av flummisar, jag svävar mellan dröm och verklighet och snoozar omedvetet. Övertalar mig själv att det är lördag, att jag är på hotell eller att det är syrrans mobil som ringer och stör min sömn. I morgonflummet kan jag till och med vara fly förbannad på syrran och hennes mobil som bara ringer. Jag kan även vara brandman i mitt flumm. Mitt i brandsläckandet väsnas brandalarmet! Ja, helt enkelt så är det inte lätt att vara Emma på morgonen och det bidrar ofta till superstressiga morgnar.

Nu ska detta brytas och jag ska upp och skutta innan sex varje morgon för att ta en promenad och vädra hjärnan från alarm och morgonflumm. Det tror jag på!

Nattipuss so long BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar