söndag 6 november 2011

Fullspäckat/ inre frid.

Jag gillar när det händer saker. Det har nog ingen i mitt liv missat så det var nog ingen nyhet. Men jag blir rastlös väldigt fort och behöver nog träna mer på att bara slappna av. Andas, sitta still, blunda och tänka. Igår åkte vi iväg till Experium. Där finns äventyrsbad och Saunavärld. Har aldrig besökt Saunavärlden eftersom jag alltid behövt passa ungar. Igår hade jag med mig ett trevligt sällskap som var badvakter medan jag gick upp i Saunavärlden för lugn och ro. Lugn och ro stod det på dörren ja. Kom in i Saunavärlden. Tystnad. Människor satt i sin egna lilla värld. Jag gick in i ett rum med varma kakelsoffor. Lugn, mysig, härlig belysning. Människorna härinne var totalt avslappnade. Scary tänkte jag först. Efter några minuter lutade mig tillbaka, blundade och andades. Wow vilken känsla. Hallelujah moment. En sorts tankning av inre frid. Borde göra det här oftare. Helt underbart.

För övrigt så har det varit en superhelg med underbara människor. Tilde har haft Halloweenfest, jag har varit på fest, jag har fått sova en mysig sked ;), jag har fått haft avslappnat vuxenprat, jag har fått sovmorgon, jag har promenerat på kyrkogården, någon har gjort mig väldigt glad, jag har haft kalas med min fina släkt och jag har haft kvalitetstid med min underbara dotter. Kan inte bli bättre.


Eller jo. Jag hade nog gärna inte velat se det här på min bil lördag morgon!!



Någon jävel har alltså stulit mina backspeglar på bilen. För fan att det alltid måste vara någonting. Sparka på en fattig singelmorsa med lite tid. Gör det bara. Gör det! Suuuuck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar