lördag 3 september 2011

Städargument och kalastjat

Varför ska jag plocka in när det var jag som plockade fram? Ja, det kan man fråga sig. Argumenten till att inte hjälpa till, plocka undan och städa är många. Och efter att ha plockat undan en sak hörs: Men mamma, nu får du minsann också hjälpa till. Ska du bara lata dig? Nej. Städa, städa är det enda man gör känns det som. Städa, plocka, tvätta, diska. Suck. Suckar lika högt som tösen. Varför ska jag plocka undan när det var jag som plockade fram?

Nu är det fyra timmar kvar till badkalas för tösen. Nedräkning pågår minsann, och en hel del kalastjat. ;)

Nu ska vi sätta på städmusik och JAG ska städa. Lite mys ändå...


Ha en underbar lördag!










BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

1 kommentar: